Medicinski pilates kao lek za bol u vratu и kičmi

Medicinski pilates

Kao neko ko redovno praktikuje medicinski pilates, mogu da posvedočim o blagotvornom uticaju koji ove vežbe imaju na smanjenje bola u vratu i leđima. Kroz godine, shvatio sam da je pilates terapija za bol u vratu mnogo više od običnih vežbi – to je način rehabilitacije koji pomaže telu da povrati snagu i vitalnost. Sa svakim vežbanjem, osećaj neprijatnosti u predelu karlice takođe se ublažava, potvrđujući da pilates za karlicu nije samo trend, već efikasno sredstvo u borbi protiv hroničnih tegoba.

Primenjujući znanja i tehnike medicinskog pilatesa u svakodnevnim aktivnostima, moja težnja za ravnotežom i zdravljem dobija novu dimenziju. Nije iznenađujuće što sve više ljudi pronalazi utočište u ovom pravcu rehabilitacije kroz medicinski pilates, koju karakteriše ne samo fizičko, već i emocionalno olakšanje.

Ključne prednosti

  • Redovni medicinski pilates efikasno smanjuje hronični bol u vratu i leđima.
  • Pilates vežbe su posebno korisne u terapiji i olakšavanju problema sa karlicom.
  • Individualni pristup unutar pilates programa omogućava prilagođavanje svakoj osobi posebno.
  • Kroz pilates se postiže bolja postura i jačanje muskulature što je prevencija za buduće probleme.
  • Integracija medicinskog pilatesa u svakodnevni život može značajno poboljšati kvalitet života ljudi koji imaju problema sa bolovima.

Istorijski razvoj i temelji medicinskog pilatesa

Source: vitapilates.co.uk

Početkom 20. veka, Joseph Hubertus Pilates osnovao je sistem vežbi danas poznat kao pilates, sa ciljem unapređenja zdravlja i borbe protiv svojih zdravstvenih izazova. Tačno je da se od tada pilates razvio u moćan alat za održavanje fizičkog ali i mentalnog zdravlja. Posebno mesto u ovom razvoju zauzele su pilates vežbe za leđa, koje su se pokazale kao efikasne vežbe protiv bola i kao deo terapeutskog pilatesa za smanjenje bolova.

Od Jospha Pilatesa do savremenih praksi

Joseph Pilates, rođen u Nemačkoj 1883. godine, bio je otac ovog metoda koji danas nosi njegovo ime. Njegova filozofija bazirala se na holističkom pristupu zdravlju, integrišući um i telo u jedno. Medicinski pilates, nasleđujući ovu filozofiju, preoblikovao se u sredstvo koje smanjuje bol u različitim regijama tela, uključujući vrat, leđa i karlicu.

Transformacija vežbi kroz vreme

Kroz godine, klasične pilates vežbe prilagođavane su i usavršavane kako bi se povećala njihova efikasnost u ciljanju specifičnih zdravstvenih izazova. Danas, medicinski pilates uključuje specijalizovane vežbe koje se koncentrišu na podršku i jačanje mišića koji su ključni za pravilno držanje i ublažavanje bolova u leđima.

Ovaj evolutivni proces doveo je do toga da danas imamo vežbe koje su prilagođene specifičnom problemu sa kojim se suočava pojedinac. Evo kratkog lista koji ističe neke od usmerenih vežbi:

  • Vežbe za jačanje lumbalnog dela kičme.
  • Vežbe za jačanje abdomena kao podrška slabljenju bolova u leđima.
  • Efikasni pokreti za povećanje mobilnosti i fleksibilnosti kičme.

Ovakav pristup pilatesu omogućava svakoj osobi da dobije personalizovani set vežbi koji će joj pomoći da se nosi sa svojim izazovima, bilo da je u pitanju rehabilitacija ili preventiva protiv nastanka bolova.

Medicinski pilates smanjuje bol u vratu, leđima i karlici

Kao neko ko je iskusio blagodeti pilatesa, mogu reći da su pilates vežbe za leđa i različite tehnike izvođenja znatno doprinele mom opštem zdravlju. Upotrebljavajući postupke medicinskog pilatesa, usmerene ka jačanju centralnih mišićnih grupa, shvatio sam kako duboki trbušni mišići, mišići karličnog dna, dijafragma i spinalni multifidus čine temelj za smanjenje posturalnih slabosti i uklanjanje simptoma bola.

Pilates nije samo vežba, pilates je edukacija pokreta koja nas uči kako da se krećemo efikasnije, kako da živimo bez bola.

Fokusirajući se na pilates za ublažavanje bola u vratu, leđima i karlici, kreiram vežbe koje nisu samo usmerene na simptom, već i na uzrok bola, postavljajući tako stabilne temelje za dugoročno održivo zdravlje kičmenog stuba.

Pilates vežbe za leđa

  • Ciljani pokreti koji jačaju trbušne mišiće
  • Vežbe disanja koje aktiviraju dijafragmu
  • Istezanje i jačanje mišića karličnog dna
  • Stabilizacija karlice i kičme kroz multifidus

Moj pristup pilatesu je individualan; prepoznajući da je svako telo jedinstveno, prilagođavam vežbe svakom pojedincu. Kroz takav pristup, moji klijenti i ja postižemo optimalne rezultate u prevenciji bola, učvršćujemo mišiće neophodne za pravilno držanje i ponovo osvajamo radosti pokreta bez ograničenja.

Adaptacija pilates programa individualnim potrebama

Kada razmišljam o pilatesu, sebi ga zamišljam kao skrojenog po meri, baš kao što je odelo prilagođeno svakoj osobi posebno. Moje iskustvo potvrđuje da medicinski pilates smanjuje bol na najefikasniji način kada je program vežbi pažljivo usklađen sa individualnim potrebama vežbača. Posebno je to slučaj kada se radi o pilates terapiji za bol u vratu ili kada je pilates prilagođen za jačanje karličnih mišića i time postaje pilates za karlicu.

Predstavljam vam kako u praksi izgleda personalizacija pilates programa, pokazujući koliko je adaptacija važna za postizanje optimalnih rezultata i ublažavanje specifičnih zdravstvenih problema.

Iz mog iskustva, prilagođeni pilates programi su dragoceni jer svakoj osobi omogućavaju da vežba u skladu sa svojim trenutnim mogućnostima, istovremeno težeći ka poboljšanju i jačanju potrebnih delova tela.

  • Posebni programi za osobe sa bolovima u vratu
  • Specifične vežbe za olakšanje bolova u leđima
  • Fokus na karlicu i mišiće karličnog dna za trudnice ili rehabilitaciju posle porođaja
  • Adaptacije vežbi za sportske povrede ili postoperativni oporavak

Za konkretizaciju, evo kako to izgleda u stvarnosti:

Problem Vežbe Ciljevi
Bol u vratu Cervikalne ekstenzije Jačanje mišića vrata, smanjenje napetosti
Bol u leđima Vežbe snage za srednji trup Stabilizacija core-a, posturalna podrška
Bolovi u karličnom području Kegelove vežbe, Pelvic tilts Jačanje karličnog dna, smanjenje bolova

Adaptacija pilates programa nije samo mogućnost, već je zapravo neophodnost za one koji traže olakšanje i dugoročna rešenja za svoje tegobe. Kroz saradnju sa iskusnim instruktorom, svaki korisnik može da se osloni na posvećenost i stručnost prilikom izrade programa koji odgovara upravo njihovom telu i potrebama.

Kompleksan efekat medicinskog pilatesa na mišićno-koštani sistem

Kada praktikujem pilates, poseban fokus stavljam na Pilates vežbe za leđa, jer su poznate po tome što medicinski pilates smanjuje bol i unapređuje ukupno zdravlje mišićno-koštanog sistema. Tačno je da su ove vežbe ne samo efikasne vežbe protiv bola, već donose i dugotrajne benefite kada je reč o stabilizaciji i fleksibilnosti celog tela. Deluju na principu holističkog pristupa, obezbeđujući temeljan rad sa svakim delom tela.

Učvršćivanje stabilnosti i fleksibilnosti kičme

Primenom ciljanih pilates vežbi, moji klijenti i ja radimo na učvršćivanju osnove na kojoj počiva naša stabilnost i pokretljivost – naše kičme. Pilates sistematski jača mišiće koji podržavaju pravilno držanje, posebno u lumbalnom delu, što je ključno za dugoročno dobrobiti i sprečavanje bolnih stanja.

Prevencija povreda i rehabilitacija

Kroz godine iskustva u poučavanju pilatesa, shvatila sam značaj koji ima rehabilitacija kroz medicinski pilates. On omogućava oporavak od povreda bez dodatnog opterećenja na telo, čineći vežbe sigurnim i pristupačnim za sve uzraste. Redovno vežbanje smanjuje rizik od novih povreda, što je neprocenjivo za održavanje zdravlja i unapređivanje kvaliteta života.

U svojoj praksi, uvek se trudim da napravim program vežbanja koji odgovara specifičnim potrebama svakog pojedinca, sa posebnim naglaskom na terapeutski pilates za smanjenje bolova. Takođe, kroz pažljivo vođene sesije, jačamo mišićni korset koji je od suštinske važnosti za prevenciju povreda i zaštiti ono najvažnije – naše zdravlje.

Pilates vežbe za leđa – preventiva i lečenje

Source: xbody.maxifit.eu

Kada govorim o svom iskustvu sa prevencijom i rešavanjem bolova u vratu, ne mogu da ne pomenem pilates. Kroz redovne treninge i efikasne vežbe protiv bola, postigao sam značajan napredak u ojačavanju svog tela, a pre svega u snazi i fleksibilnosti mojih leđa. Predstaviću vam nekoliko vežbi koje su mi bile od ogromne koristi.

  1. Polu-roler – vežba koja podstiče pravilno držanje i jača središnji deo tela.
  2. Vežba mačke – fokusira se na opuštanje vratnog dela kičmenog stuba i celokupno istezanje leđa.
  3. Vežba leđnog mosta – jača donji deo leđa i mišiće karličnog dna, što direktno utiče na smanjenje bolova u vratu.

Redovno sam primenjivao ovakav tip vežbi i svedok sam njihove efikasnosti. Pored navedenih vežbi, postoji još mnogo drugih koje ciljano deluju na određene delove tela i pružaju podršku i olakšanje u svakodnevnom životu.

Svako ko se susreće sa problemima bolova u vratu i leđima, trebalo bi da razmotri pilates kao rešenje. Nije samo o mojim ličnim iskustvima, već i o mnogobrojnim studijama koje potvrđuju efikasnost pilates vežbi u prevenciji i lečenju bolnih stanja kičmenog stuba.

Terapeutski pristup pilatesu u savladavanju stresa

Kao osoba koja redovno praktikuje medicinski pilates, svedočim o značajnom uticaju koji pilates ima na smanjenje stresa i unapređenje opšteg emocionalnog stanja. Nije tajna da pilates za ublažavanje bola u vratu i ostalim delovima tela donosi neprocenjive koristi, ali ono što mnogi možda ne znaju je koliko pilates može biti efikasan protiv bola koji se javlja usled stresa i emocionalnih napetosti.

Stres je čest pratilac modernog života i može uzrokovati niz fizičkih simptoma, uključujući tenzionu glavobolju, bol u vratu, i druge muskuloskeletne nelagodnosti. Medicinski pilates, sa svojom holističkom orijentacijom, nudi terapeutski način da se ti simptomi ublaže ili sasvim eliminisu.

Ravnoteža bića kroz fizičku aktivnost

Kroz pilates se ne postiže samo fizička, već i emocionalna ravnoteža. Koncentrišući se na disanje i precizno izvođenje vežbi, oslobađate svoj um od svakodnevnih briga. Upravo ta mentalna komponenta čini pilates jedinstvenim u svetu fitnesa.

Terapeutski pilates kao metoda opuštanja

Medicinski pilates smanjuje bol ne samo kroz fizičko istezanje i jačanje mišića, već i kroz mentalni odmor koji pruža. Ostvarujući visoki nivo fokusa tokom vežbi, u sinergiji s kontrolisanim disanjem, pilates vodi do psihološkog stanja sličnog meditaciji. To stanje duboke relaksacije može pomoći u suočavanju sa stresom, pružajući ne samo trenutno olakšanje već i dugotrajniju sposobnost upravljanja stresnim situacijama.

Specifični benefiti pilatesa za vratnu kičmu

Kada govorimo o pilates terapiji za bol u vratu, važno je istaknuti kako ova veština nije samo trend ili oblik rekreacije već pruža i terapeutske benefite za vratni deo kičme. S obzirom na to da provodimo mnogo vremena u sedećem položaju, često nepravilno držimo vrat što može dovesti do hroničnih bolova. U praksi, pilates vežbe za leđa i vrat formiraju stabilan korzet mišića koji pruža neophodnu podršku i time smanjuje mogućnost pojave bola.

Osim što učvršćuje mišićnu bazu, redovno praktikovanje pilatesa ima višestruke pozitivne efekte na celokupno zdravlje i dobrobit čoveka. Ovo obuhvata unapređenje držanja tela, povećanje fleksibilnosti i, što je najvažnije, efikasno ublažavanje i preventivu bolnih stanja. Ali koje su to efikasne vežbe protiv bola? Daću vam konkretnije primere.

Zapamtite, važno je da sve pilates vežbe izvodite pod nadzorom kvalifikovanog instruktora kako ne biste rizikovali povredu i kako bi vežbe bile prilagođene vašem individualnom stanju.

  • Povećanje snage mišića koji pružaju podršku vratnom delu kičme, smanjujući napetost i bol.
  • Unapređenje mobilnosti vratnih zglobova, što dovodi do poboljšanja pokretljivosti i funkcije.
  • Stvaranje ‘mišićnog korseta’ koji pomaže u održavanju pravilnog položaja vrata, posebno kada dugo sedite za radnim stolom.
  • Poboljšanje cirkulacije u području vrata, što može biti korisno kod tenzionih glavobolja i migrena.

Ako se odlučite za uključivanje pilatesa u svoju redovnu rutinu, nećete samo raditi na prevenciji bolova već ćete takođe podstaći svoje telo i um na put zdravlja i harmonije.

Medicinski pilates i trudnoća: priprema tijela i smanjenje bola

Medicinski pilates i trudnoća
Source: bebac.com

Kao pilates instruktor, posmatram brojne trudnice koje dolaze na časove sa nadom da će pripremiti svoje telo za predstojeći porođaj. Medicinski pilates priprema telo za trudnoću na višestruke načine, pružajući podršku i olakšanje tokom ovog zahtevnog perioda. Glavni fokus je jačanje središnjeg segmenta tela, područja leđa i karlice, što ima za cilj smanjenje bolova i unapređenje fizičkog stanja.

Utjecaj pilatesa na period trudnoće

Jedinstvene adaptacije pilates vežbi za leđa i karlicu postaju nezaobilazan alat u olakšavanju tegoba koje dolaze s trudnoćom. Osim toga, Pilates za karlicu jača mišiće karličnog dna i smanjuje rizik od dijastaze rektusa, čime se umanjuje napetost i potencijalni bol u lumbalnom delu kičme.

Specifične vežbe za buduće majke

Vežbe koje sam dizajniram za moje trudnice su personalizovane i prilagođene fazi trudnoće u kojoj se one nalaze. Prednosti su očigledne – poboljšanje opšteg fizičkog stanja, veća kontrola nad disanjem i bolja priprema za porođaj. Kroz ove vežbe, trudnice stiču veći osećaj sigurnosti i spremnosti za izazove koji ih očekuju.

Trudnički pilates kurs je više od programa vežbanja – to je prilika za žene da se posvete sebi i svojim beba. Efikasne vežbe protiv bola u trudnoći pospešuju telesnu svest i harmoniju koja je potrebna da bi se noseća majka osećala zadovoljno i bez stresa. Potvrđujem pravo iz svoje prakse da pilates stvarno pomaže i priprema telesnu spremnost za jedno od najlepših životnih iskustava – materinstvo.

Upravljanje bolom u karlici kroz ciljane pilates vežbe

Pilates je efikasna metoda koja svojim specifičnim vežbama omogućava prevenciju i rešavanje bolova u karlici. Kroz skrupulozno dizajnirane pokrete, pilates teži ka postizanju sklada u telu, jačajući ključne mišićne grupe i poboljšavajući funkcionalnost karličnog dna. O tome kako ciljane pilates vežbe mogu doprineti boljem kvalitetu života pričaću u nastavku.

Poboljšanje funkcije karličnog dna

Duboki mišići karličnog dna često su zapostavljeni u standardnim režimima vežbanja. Međutim, njihovo jačanje i pravilno aktiviranje su ključni za održavanje zdrave karlične regije i rešavanje bolova. Pilates pristup fokusiran na preciznost i kontrolu, uz primenu opreme kao što su reformer, pilates lopte i trake, omogućava mišićima postepeno jačanje a telu vraća izgubljenu snagu.

Rekondicioniranje trbušnih mišića

Sagledavanje tijela kao jedinstvenog sistema je ono što pilates čini efikasnim. Naglasak na trbušnim mišićima tokom pilates programa doprinosi ne samo estetici nego i funkcionalnoj podršci karličnih organa. Ove vežbe naročito preporučujem nakon porođaja ili operacija u abdominarnom delu, kao deo procesa rehabilitacije i povratka snage u centralnom delu tela.

U mom ličnom iskustvu, pilates za karlicu je dokazao svoju vrednost u brojnim slučajevima. Regularno vežbanje može značajno smanjiti bolove u karličnom području, olakšati svakodnevne aktivnosti i pružiti novu energiju za izazove koje opsednutost sedentarnim načinom života sa sobom nosi.

Pored toga, ne zaboravite na važnost konzistentnosti. Kako bi pilates imao trajne efekte na prevenciju i rešavanje bolova u karlici, veoma je bitno da se vežbama pristupa redovno i pod stručnim nadzorom. Tako ćete osigurati pravilno izvođenje pokreta i maksimum benefita iz svake vežbe.

Saveti za ublažavanje bolova u gornjem delu tela uz pilates

Kao neko ko se dugo vremena bavi medicinskim pilatesom, svedok sam brojnih benefita koje ova praksa pruža. Nekoliko puti nedeljno, u sklopu pilates terapije za bol u vratu, sprovodim vežbe koje su usmerene na smanjenje napetosti i bolova. Ovo su neki od mojih saveta koji vam mogu pomoći u prevenciji i rešavanju bolova u vratu, leđima i karlici.

  1. Počnite sa vežbama disanja kako biste smanjili tenziju u mišićima.
  2. Integrišite blage istezanja kako bi umanjili bol i poboljšali pokretljivost.
  3. Obratite pažnju na pravilno držanje tela tokom svakodnevnih aktivnosti.
  4. Započnite pilates trening pod nadzorom sertifikovanog instruktora koji će osigurati ispravno izvođenje vežbi.
  5. Uključite vežbe za jačanje srednjeg dela tela kako biste podržali pravilnu posturu i smanjili bol.
  6. Ne zaboravite na redovnost i doslednost u vežbanju, jer samo tako možete postići dugoročno olakšanje.

Kada je u pitanju pilates terapija za bol u vratu, izuzetno je važno usmeriti pažnju na pravilno pozicioniranje glave i vrata tokom svakog pokreta, kako bismo osigurali da maksimalno koristimo potencijal pilatesa u našoj borbi protiv bolova.

Vrsta vežbe Korisnost za vrat Korisnost za leđa Korisnost za karlicu
Rolldown Jača vratne mišiće Popravlja držanje Stabilizuje karlični pojas
Cat stretch Opušta mišiće vrata Isteže kičmu Utiče na mobilnost karlice
Shoulder bridge Minimalizuje vratnu napetost Jača donji deo leđa Jača mišiće karličnog dna

Završiću odeljak jednostavnim zaključkom: medicinski pilates smanjuje bol i jeste efikasna metoda za ozdravljenje i jačanje našeg tela. Redovna praksa i stručno vodstvo mogu biti ključni za postizanje optimalnog zdravlja i blagostanja.

Zaključak

Na kraju, medicinski pilates se ističe kao pouzdan saveznik u borbi protiv bolova u vratu, leđima i karlici. Kao lek koji ne dolazi u obliku tablete, već u formi pokreta, medicinski pilates pomaže mi da celovito pristupim svom telu, istovremeno radeći na njegovom očuvanju i poboljšanju funkcionalnosti. Zalažem se za to da svaka osoba koja se suočava sa sličnim problemima isproba terapeutski pilates, jer sam doživela njegove benefite na sopstvenom primeru.

Terapija pokretom koju nudi medicinski pilates ne samo da mi je pomogla u rehabilitaciji, već je doprinela i smanjenju bolova koji su nekad umanjivali moju svakodnevnu produktivnost i radost življenja. Efikasne vežbe protiv bola omogućile su mi da ponovo pronađem harmoniju između uma i tela i obavim dnevne aktivnosti bez straha od nelagodnosti koje su ranije bile sastavni deo mog dana.

Kroz redovnu praksu i posvećenost pilates za karlicu, kao i druge oblasti pogođene bolovima, postao je nezamenljiv deo mog režima održavanja i unapređenja zdravlja. Pozivam sve koji čitaju ovaj tekst da uzmu u obzir blagotvorne efekte medicinskog pilatesa i da se ohrabre da probaju ovaj holistički pristup kao deo svoje strategije za srećniji i zdraviji život.

FAQ

medical pilates
Source: dbchealthretreat.com

Kako medicinski pilates smanjuje bol u vratu i kičmi?

Medicinski pilates koristi seriju ciljanih vežbi koje poboljšavaju držanje, jačaju mišiće koji podržavaju kičmu i povećavaju fleksibilnost. Time se smanjuje pritisak na vrat i kičmu, što dovodi do ublažavanja bola.

Koje su ključne prednosti rehabilitacije kroz medicinski pilates?

Rehabilitacija kroz medicinski pilates omogućava ne samo oporavak od povreda zahvaljujući uspostavljanju veće stabilnosti i jačanja mišića, već i smanjenje rizika od budućih povreda kroz postizanje boljeg držanja i poboljšanu telesnu mehaniku.

Da li pilates vežbe mogu pomoći kod bolova u karlici?

Da, pilates vežbe efikasno jačaju mišiće karličnog dna i poboljšavaju stabilnost karlice, što može značajno doprineti ublažavanju bolova i smanjenju nelagode u tom području.

Kako se pilates programi prilagođavaju individualnim potrebama?

Medicinski pilates instruktori rade sa pojedincima na stvaranju personalizovanih programa vežbi koje uzimaju u obzir jedinstvene potrebe, ciljeve i nivoe sposobnosti, fokusirajući se na specifične probleme ili oblasti bola.

Na koji način medicinski pilates utiče na stabilnost i fleksibilnost kičme?

Medicinski pilates vežbe usmerene na jezgro tela jačaju mišiće oko kičme, čime se postiže veća stabilnost, dok istezanje i kontrolisani pokreti doprinose većoj fleksibilnosti kičmenog stuba.

Kako pilates vežbe doprinose prevenciji povreda?

Putem uspostavljanja pravilnog držanja, poboljšanja ravnoteže, jačanja ključnih stabilizujućih mišića, i poboljšanja opšte koordinacije i snage tijela, pilates vežbe pomažu u smanjenju rizika od povreda.

Kako terapeutski pilates pomaže u savladavanju stresa?

Terapeutski pilates podstiče fokusiranje na disanje i kontrolisane pokrete, što može imati meditativni efekat. Ovu praksu često prati oslobađanje endorfina, hemikalija u mozgu koje izazivaju pozitivan osećaj i pomažu u smanjenju stresa.

Koji su specifični benefiti pilatesa za vratnu kičmu?

Vežbe pilatesa koje su fokusirane na vratnu kičmu jačaju mišiće vrata, poboljšavaju mobilnost i mogu pomoći u smanjenju napetosti mišića, bolova i ukočenosti, čime se poboljšava opšte stanje vratne kičme.

Kako medicinski pilates doprinosi pripremi tela za trudnoću i smanjenju bola?

Medicinski pilates pruža vežbe koje jačaju mišiće potrebne za podršku tokom trudnoće, poput mišića abdomena i karličnog dna, čime se smanjuje opterećenje na telo i doprinosi boljem držanju i manjem bolu.

Na koji način se upravlja bolom u karlici kroz ciljane pilates vežbe?

Ciljane pilates vežbe fokusirane na karlično dno mogu poboljšati njegovu funkciju, dok jačanje trbušnih mišića pruža bolju podršku karlici i donjem delu trupa, smanjujući tako bol i nelagodnost.

Koje savete za ublažavanje bolova u gornjem delu tela nudi pilates?

Pilates pruža vežbe koje jačaju i istežu mišiće zaslužne za držanje gornjeg dela tela, posebno trapezne i ramene mišiće, čime se smanjuje bol i poboljšava funkcija gornjeg dela tela.

Везе ка изворима

Nebojša Vujinović

Nebojša Vujinović

Zaljubljenik sam u Web već dugi niz godina. Pokušavam da svoj lifestyle prilagodim 21. veku iako sam rođen poprilično davno u 20.om Iako je Sens.rs ženski portal, ja ću na njemu pisati i ove "muške" stvari kao što su filmovi, sport, tehnologija, putovanja i slično.