Vesti članica

CDOP pokrenuo projekat “Osnažimo sela socijalnom ekonomijom”

Centar za društveno odgovorno preduzetništvo (CDOP) je u 2016. godini pokrenuo projekat “Osnažimo sela socijalnom ekonomijom” sa idejom da  podstakne održivi razvoj u ruralnim područjima, pre svega okupljenim oko konpcepta eko sela i socijalne ekonomije, i to na primeru sela Vrmdža, Sokobanja.

 Glavni cilj ovog projekta je podrška lokalnom stanovništvu da na osnovu preporuka i modela za ruralni razvoj njihovog sela, definisanim u Priručniku: „Eko selo kao model revitalizacije srpskih sela na primeru sela Vrmdža, Sokobanja“, razviju i pokrenu svoje poslovne ideje i udruže svoje snage okupljene oko ovog modela i na taj način utiču na porast svog ličnog blagostanja ali i na razvoj lokalne zajednice.s

Kroz projekat su okupiljene porodice koje su pokazale želju i spremnost za učešće u ovakvom projektu a posebna pažnju posvećena je razvoju porodičnih biznisa, pre svega kroz jačanje mladih i žena sa sela.

Realizacija ovog projekta obuhvatila je širok spektar različitih aktivnosti. Preko 15 meštana je prošlo četvorodnevnu sertifikovanu obuku iz pokretanja biznisa kao i pisanja biznis plana koja je organizovana u saradnji sa Regionalnom agencijom za razvoj istočne Srbije (RARIS). Više od 10 žena je prošlo jednodnevnu obuku iz praktične upotrebe domaće radinosti u izradi dekorativnih predmeta i suvenira. Urađena je lista potencijalnih proizvoda i usluga koji bi mogli da izađu na tržište kao lokalna ponuda zdrave hrane, domaće radinosti i suvenira. Obuhvaćeni su proizvodi kao što su: organska vegeta, džemovi, domaći sirupi, melemi, med, slatka, suveniri, likeri itd. Učesnici su dobili mentorsku podršku kako da svoje proizvode i/ili usluge unaprede i tako poboljšaju njihov plasman krajnjem kupcu. Urađene su standardizovane nalepnice za lokalne proizvode zdrave hrane i domaće radinosti kao i viseće etikete u cilju njihovog boljeg plasmana i promocije. Organizovana su 3 radna sastanka kako bi definisali zajedničke okvire po pitanju prodaje lokalnih proizvoda. Organizovana je i plasirana prodaja datih proizvoda korporativnim klijentima u iznosu većem od 10.000 dinara. Takođe, projekat je obuhvatio i gostovanja na raznim lokalnim i nacionalnim TV medijima (Znanje-imanje, TV T1, TV Bor) kao i objavljivanje članka o ovom projektu koji su imali jako dobar odjek u široj javnosti i na društvenim mrežana

Realizatori projekta su istakli da će efekti projekta biti još vidljiviji u nastupajućoj godini jer lokalno stanovništvo tokom ovog zimskog perioda radi na pripremi i izradi raznih proizvoda i usluga koji su razvijeni tokom trajanja ovog projekta kako bi spremno dočekali početak sledeće turističke sezone.

Projekat je realizovan uz podršku Opštine Sokobanja i Erste Banke a.d. Novi Sad.

CDOP je takođe pokrenuo i novu društvenu igru pod nazivom „TriP“. Ova inovativna igra učesnike provodi kroz iskustvo stvaranja i razvoja socijalnog preduzeća i o njoj se možete više informisati na sledećem linku.