Događaji

Proglašeni pobednici programa Social Impact Award Serbia

Na najvećem evropskom takmičenju za društveno preduzetništvo namenjenom studentima „Social Impact Award“, koje je po drugi put ove godine održano u Srbiji, nagrađena su četiri preduzetnička projekta studenata sa državnih i privatnih univerziteta.

Projekti „Prozorište” iz Beograda, „Zeleni krovovi“ iz Novog Sada i „Studenti zajednici” iz Sremskih Karlovaca osvojili su po 1.500 evra početnog kapitala za pokretanje biznisa, odlazak na međunarodnu konferenciju u Beču i mentorsku podršku stručnjaka, dok je projekat „Sa problemima na ti“ nagrađen mentorskom podrškom i posetom konferenciji.

„Nakon velikog ovogodišnjeg interesovanja za Nagradu i aktivnosti sprovedenih u okviru obrazovnog segmenta programa, izuzetno smo zadovoljni. Održali smo 25 radionica u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, u kojim je učestvovalo 250 studenata. Kao rezultat ovog rada, imali smo osam odličnih projekata u finalnoj fazi“, rekao je Miloš Paunović, jedan od osnivača organizacije Razlivalište, koja sprovodi takmičenje.

Nagrađeni tim „Prozorište“, čiji su članovi Kristina Marjanac, Doloris Ašković i Lazar Krstić, predstavio je projekat organizovanja „tim-bilding“ aktivnosti za kompanije sa ciljem promocije kulture i istorije našeg društva, koje će voditi srednjoškolci iz lokalnih zajednica u Srbiji, a koji će za to dobiti posebnu obuku u okviru projekta.

Drugi nagrađeni tim su „Zeleni krovovi“, kog čine Miljan Puletić, Aleksandra Kosanov i Radoslav Doroslavac. Oni su osmislili projekat ozelenjavanja krovova stambenih zgrada, sa ciljem smanjenja potrošnje električne energije stanara i kreiranja oaza za druženje.

Treća ideja koja je dobila nagradu je „Studenti zajednici“ – ekspres restoran sa dostavom hrane za stara lica na teritoriji Sremskih Karlovaca i okoline. Ovaj projekat osmislili su Goran Ostojić, Đorđe Petrović, Vojin Jovičić, Dušan Ubiparip, Jovan Blanuša i Nataša Milenkovski.

Posebnu nagradu dobila je Zorica Mihailović iz Beograda, za projekat „Sa problemima na ti“, usmeren na psihološku podršku mladima sa emocionalnim problemima i karijerno savetovanje.

„Imali smo priliku još jednom da se uverimo da studenti u našoj zemlji imaju odlične ideje. Predstoji nam realizacija tri nagrađena projekta, koja ćemo rado ispratiti i podržati u svakom smislu. Izuzetno smo ponosni što je Srbija već drugu godinu među zemljama koje kroz Social Impact Award promovišu društvenu odgovornost i preduzetništvo među studentima“, naglasio je Sreten Vranić, predstavnik Erste Banke, koja je partner Razlivališta u realizaciji ovog projekta.

Social Impact Award je organizovalo Razlivalište koje je i sprovodi program i takmičenje. Partneri događaja bili su Smart Kolektiv, Erste banka i Coca cola Hellenic.